Met betrekking tot het dossier voor de aanstelling van een organisator voor het aanbod buitenschoolse kinderopvang is er de laatste weken heel wat gebeurd.
Ziehier de opeenvolging van gebeurtenissen.
Op de raadscommissie algemeen bestuur van 18 mei werd de toelichting van het project door onze eigen gemeentelijke dienst gegeven.
Raadslid Koen Vanhees heeft er toen op aangedrongen om Infano vzw voor de kerstvakantie uit te nodigen om hun werking gedurende de eerste maanden te komen toelichten.
De commissie ging hiermee akkoord.
Ook was het ontbreken van cijfergegevens een probleem gezien we geen duidelijk beeld kregen over de financiƫle gevolgen. Er werd gevraagd om deze te bezorgen zodat we dit verder konden bekijken.
Op de gemeenteraad van 26 mei werd de goedkeuring van het retributiereglement voor de voor- en naschoolse kinderopvang verdaagd en verwezen naar een fractieleidersvergadering.
Op woe. 3 juni kwamen de fractieleiders samen en werd het dossier aan de hand van de cijfers verder besproken.
Het was een constructieve vergadering zoals de schepen in haar mail daarna aangaf.
Raadslid Koen Vanhees heeft hier nogmaals de nadruk gelegd op een ontmoeting met Infano vzw.
Vorige week dinsdag (16/06) stelde ons raadslid nog een bijkomende schriftelijke vraag met betrekking tot de verschillen in verloning van enkele gangbare profielen tussen Infano vzw en Ferm vzw, waar de gemeente al mee samenwerkte.
Afgelopen woensdag (17/06) werden de fractieleiders voor een tweede keer samengeroepen om de problemen met Infano vzw toe te lichten.
Er werd beslist een dading af te sluiten met Infano vzw in het kader van de overheidsopdracht "Aanstelling organisator voor het aanbod buitenschoolse kinderopvang".
Ferm vzw, de andere kandidaat die zich had ingeschreven voor het dossier zal deze taak nu op zich nemen onder de voorwaarden die zijn vastgelegd met Infano vzw.
Voor het Vlaams Belang is natuurlijk van zeer groot belang dat de buitenschoolse kinderopvang op 1 september zonder enig probleem kan doorgaan.
Raadslid Vanhees vroeg ook hier om voor de kerstvakantie met Ferm vzw samen te zitten om de stand van zaken te kunnen bespreken.